Vimmerby: 0492 - 131 00 \ Västervik: 0490 - 132 50 info@holmstrombil.se

Servicerådgivare

Till vår anläggning i Vimmerby söker vi Dig som har erfarenhet att arbeta med servicemarknaden inom bilbranschen.

Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team på fyra personer, och fokus är rollen som Servicerådgivare i vårt kundcenter i Vimmerby.

Som person är du serviceinriktad, flexibel, glad och positiv. Du sätter alltid kunden i första rummet och är beredd att ge det lilla extra för att göra dem nöjda! Du trivs med att vara del i en arbetsgrupp men tar självständigt ansvar för dina egna uppgifter.

Du har fordonsteknisk gymnasieutbildning samt några års erfarenhet i yrket. B-körkort är ett krav, har du även körkort klass C och D är det meriterande. Du har stor vana vid datorer, god telefonvana, är administrativt effektiv samt lättlärd. Det är meriterande om du förutom flytande svenska även behärskar engelska och tyska. En ytterligare stark merit är om du har erfarenhet att arbeta med Mercedes-Benz, Citroën, Suzuki samt affärssystemet Kobra.

Tjänsten är heltid. Fast månadslön enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning.

Frågor angående tjänsten besvaras av Servicemarknadschef Jimmy Molin 0490-172 62.

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag, ansokan@holmstrombil.se

Mer om dina arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår det:
* Att besvara kundfrågor och ta emot tidsbeställning via telefon och e-mail

* Att verka för aktiv kundmottagning (ta emot bilar tillsammans med kund)

* Planera och fördela arbeten på montörerna i verkstadsplaneringen

* Att verka för merförsäljning och prissätta extrajobb

* Att upprätta arbetsorder med beställda reparationsuppdrag, uppgift om betalare

* Att lämna prisuppgifter till kund, hålla kontakt med kunden under tiden bilen är på verkstaden, informera om extrajobb

* Att räkna ut arbetsorder och skapa betalningsunderlag

* Att kontrollera att faktura stämmer överens enligt gjord överenskommelse

* Att meddela kund att bilen är klar

* Att förklara vad som gjorts på bilen, lämna ut bilen till kund och vid kontant betalning ta betalt, vid fakturering be kund skriva på faktura

I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en affärsmässig framtoning då du är företagets ansikte utåt. I din roll ingår också att bidra till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt och hjälpsamhet mellan kollegor.

Som representant för våra varumärken är du en viktig person och därför ser vi till att du utbildas kontinuerligt för att möta marknadens krav.
Du ska också förstå och arbeta efter företagets policy gällande:
* Att vi alltid har tid för kunden
* Att vi är vänliga mot varandra och hälsar på våra kollegor och kunder oavsett roll i företaget
* Att vi följer MRF:s reparationsvillkor och Allmänna reklamationsnämndens beslut i eventuella tvister.